Friday, March 2, 2012

betul ke ?


betul ke orang cakap kalau orang tuh betul2 sayangkan kita , dia akan setia menanti kita ?
betul ke orang cakap kalau orang tuh betul2 sayangkan kita , dia akan sabar dengan perangai kita ?
betul ke orang cakap kalau orang tuh betul2 sayangkan kita , dia akan cuba sedaya upaya untuk menjaga hubungan yang telah dibina ?
betul ke orang cakap kalau orang tuh betul2 sayangkan kita die akan sanggup berkorban apa sahaja untuk diri kita ?


tak semua yang orang kata tuh betul , ada yang betul dan ada yang tak betul . 
hanya kita sendiri yang mampu menilai sejauh mana sayang nya seseorang itu terhadap kita .
sebagai manusia , bukan semua yang kita impikan akan menjadi kenyataan .
apa yang kita mampu buat , hanya menyerah kan segala gala nya kepada yang maha berkuasa setelah
kita melakukan usaha .
setiap manusia takkan lari dari melakukan kesalahan .

begitu juga dengan kasih sayang di antara saya dan awak ,
saya telah mengakui segala kesalahan saya terhadap awak , tapi awak masih tidak dapat menerimanya lagi .
jika itu adalah kehendak awak , insyaallah saya akan cuba turutkan walaupun ianya pedih untuk di tempuhi .
awak pun berkata , tidak semua manusia yang sempurna di dunia ini ,
saya bagi awak ruang dan waktu untu menenangkan diri awak .
mungkin itu adalaha cara untuk awak menjauhkan diri dari saya ,
asalkan ianya akan membahagiakan awak , saya akan cuba turutkan .


jangan cari saya kalau hati belum terbuka ,
jangan cari saya kalau awak rasa ianya terpaksa ,
saya taknak memaksa awak .
saya cuba untuk memahami keadaan awak .
ataupun mungkin kah kita tidak ditakdirkan bersama ?
kita hanya mampu merancang allah yang menentukan segala galanya .
saya sentiasa mendoakan kebahagiaan hidup awak .

iwaly = i will always love you .

No comments:

Post a Comment