Friday, July 6, 2012

kawan ataupun lawan ?

kawan atau lawan ?
kadang kadang ada kawan yang baik untuk kita ..
kadang kadang ada kawan yang jahat untuk kita ..
hidup nih kena pandai memilih kawan sebenarnya , ada yang mempunyai kawan , tapi kawan pada masa kita SENANG sahaja ... 
susah nak jumpa kawan yang sentiasa ada masa susah dan senang kan ??
kawan nih ada macam macam jenis , yang paling tak suka yang macam KACANG LUPAKAN KULIT .
dan situasi yang aku alami sekarang nih sama sangat macam mana aku share kat blog nih ,
kawan memang banyak , tapi kalau boleh kita lagi nak tambahkan kawan , bukan kurangkan lagi kawan .


SITUASI AKU : ada kawan macam kau , dulu bukan main friendshipp lagi .. tapi bila dah jumpa kawan baru    
                          ?? lupa kan kawan lama kan ? fiker lah kenapa perangai kau mcm tuh , then jangan lah nak cari salah org . pernah tengok diri sendiri tak ? pernah fiker tak ?
tengok , berapa ramai kawan2 kau yang dulunya kau rapat , lepas tuh 
semuanya kau bergaduh dengan die orang ??
nampak tak salah siapa ?
lepas tuh kau pandai , kau kaitkan orang lain untuk tutupkan salah 
kau yang sebenarnya ,,
sampai bila kau nak macam nih KAWAN ??
kau cakap perangai orang m tapi perangai kau ? ada kau sedar tak ?
serious , aku mula menyampah dengan kau , makin hari makin meluat ..
kau cakap orang pandai , tapi perangai kau ? ada kau tahu orang nilai 
kau macam mana ? dulu masa baru baru kawan , semua share ..
tapi sekarang ?? puihhhh .. kau memang senang lupa diri punya orang ..
memang patut lah orang anti dengan kau sekarang nih ,
aku kadang kadang menyesal sebab selalu menyebelahi KAWAN 
yang macam kau , lebih teruk lagi , aku menyesal sebab pernah
kenal dengan KAWAN yang macam kau nih .

aku doa , satu hari nanti kau sedarlah siapa diri kau sebenarnya . JANGAN HIPOKRIT  . itu je pesan aku ..


No comments:

Post a Comment